winterjassen en dikke truien, welkom in Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu winterjassen en dikke truien, welkom in Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu

winterjassen en dikke truien, welkom in Kenia!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 September 2014 | Kenia, Nairobi

Daar zijn we dan! Eindelijk is het avontuur begonnen.

Na een lange drukke week stressen wat ik moest inpakken, afscheid nemen van iedereen en genieten van de laatste dingen in Grathem. Zijn we dan gister eindelijk vertrokken naar Kenia. Na een goede reis die voor mijn gevoel heel snel ging (9 uurtjes) aangekomen in Nairobi.
Gister avond na dat we het visum en de koffers hadden, nog snel wat water gehaald en zijn we naar het hotel gebracht. Wat een vermoeiende dag..

Vanmorgen vroeg opgestaan en Nairobi bezocht. En dan zie je dat de mensen in een winterjas of dikke trui lopen,je gelooft het of niet maar het is winter in Kenia!
En wij, wij lopen in een t-shirtje rond! Het is namelijk 25 graden..

Allereerst naar een weeshuis voor olifanten geweest, ze gingen de beesten voeden. Helaas hier maar 10minuten van mee kunnen krijgen, maar wat een sjiek begin van deze reis!
Om nog meer africanfeelings te krijgen door gereisd naar een giraffencentrum. Wat een grote, prachtige beesten zijn dat. En wat gaaf dat we ze mochten voeren! Ze namen je het voer uit de mond, waardoor je "heerlijk" werd onder gekwijld door de giraf..

In de namiddag nog naar de krokodillen gaan kijken. Hier mochten we er zelfs een vast houden. Daarna nog op een kameel gereden, wat een gehobbel is dat!

Als laatste zijn we naar een fabriek geweest waar ze kralen maken, namelijk Kazuri. De werknemers maken deze zelf, met de hand! Heel gaaf om te zien!

Na deze dag heb ik toch echt het gevoel dat in Kenia ben, wat een mooi land! Een heleboel indrukken in een dag!

Morgen zullen we vertrekken naar Kisumu, de plaats waar vanaf maandag mijn eerste stage gaat plaats vinden. De komende week Kisumu verkennen en nog uitrusten. Daarna zal het werken beginnen!

Dit was voor vandaag, jullie horen snel van mij!

Salamu! (groetjes)

Tessa

• 02 September 2014 - 18:57

Han:

Leuk geschreven Miep!

• 02 September 2014 - 19:38

Mien:

Tessa, leuk om je verslag te lezen en wow wat een drukke eerste dag groetjes

• 02 September 2014 - 20:17

Anniek:

Tessa, dit klinkt niet verkeerd voor je eerste dag.
    Je zult nog veel geweldige ervaringen gaan mee maken .
    Geniet van deze mooie en leerzame reis. Groetjes Anniek

• 02 September 2014 - 20:38

Marian:

Hé Tessa,
    Superleuk, zoeë sjnel ein berichtje van dich.
    Bön benuutj of ze det sjrieëve zoee good biej kins haoje. Höbs dae kaaiman of krokedil toch zeker geknepe toet ter greun waerdje.
    Doeë dörrefs!! Is niks vuuër mich. Krieëg 't al sjpaans benauwtj es ig 't zeen.
    Wins dig hieël völ succes dao en geneet volop mérre det zal bést waal lókke.

Salamu oeët Hael en toeët sjrieëfs!!

• 02 September 2014 - 20:54

Fam Hendrix:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat je al veel hebt gezien.
    We denken iedere dag aan je.
    nogmaals GENIET meiske.

We volgen je
    Dikke kus van je mupke Keano

• 02 September 2014 - 21:32

Melanie Thomas-Stevens:

Ha Tessa
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Heel veel plezier gewenst daar en succes met alles wat je nog gaat beleven.
    Heel veel groetjes vanuit Roggel.

• 02 September 2014 - 22:39

Bart- Susan- Daley:

Hé tessa!

Goed te horen dat de reis goed is verlopen. Wauw, 1 dag en al zoveel gezien en beleefd. Geniet ervan meid!

Heel veel liefs van ons en een x van daley! We blijven je volgen!

P.s zou je die winter in december mee willen brengen naar nederland als je nog plaats hebt in je koffer.

• 03 September 2014 - 23:19

Vera:

Hoi Tessa,

Dat van die winterjassen komt mij bekend voor. Afgelopen donderdag hebben we hier nog met jou over gesproken. Goed om te lezen dat de reis is meegevallen en dat je al veel leuke indrukken hebt opgedaan.

Veel plezier de komende tijd, geniet ervan en succes met je stage.

Groetjes,
    Vera

• 04 September 2014 - 09:24

Nicole:

Hoi Tessa,

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Nu maar eerst een week genieten en maandag een goede start!!
    Wanneer kan ik langskomen voor het eerste gesprek? (-:

Nicole

• 04 September 2014 - 09:29

Gieke Van Buren:

Tessa,

Ik kreeg de link doorgestuurd van Nicole. Goed om te horen dat de eerste indruk goed is! Op naar de stage. Heel veel succes en geniet van je avontuur!

Groetjes
    Gieke van Buren

• 04 September 2014 - 18:47

Chantal:

Hallo Tessa,
    Zoals ik vanmiddag gezegd had, nu dan met veel plezier je eerste blog gelezen! Het klinkt heerlijk! Geniet nog even voordat het echte werk gaat beginnen. Ik. Beantwoord morgen je mail met vragen! Doe je de groetjes aan Helma? Veel plezier en wijsheid toegewenst!!!! Chantal.

• 06 September 2014 - 13:22

Lia Dierx:

Ha Tessa,
    Wat een avontuur, Fijn dat het goed bevalt.
    Wens je veel succes met je stage en alle andere indrukken.
    Hoop nog veel van je te horen.
    Wees voorzichtig.
    Veel plezier,