Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 September 2014 | Kenia, Kisumu

Op stage heb ik goed naar mijn zin. Heb leuk contact met de kinderen en heb idee dat ik hier wat kan betekenen. Vorige week ben ik met John(mijn stagebegeleider), van het sponsorgeld wat ik door jullie hulp heb opgehaald, een radio gaan kopen voor de klas. De kinderen zingen ’s ochtends altijd liedjes. Het is geweldig om te zien hoeveel plezier ze hierin hebben. Met de docenten heb ik overlegd of het niet een leuk idee was om een radio te kopen, ze vertelde me ook dat er kinderen zijn die het leuk vinden om te dansen. Zo gezegd, zo gedaan. En de aankoop is een groot succes! Ik zal wat filmpjes bij volgende blog toevoegen zodat jullie kunnen zien hoeveel plezier de kinderen met de radio hebben. Bedankt!

Vorige week ben ik ook een dag naar het weeshuis mama nagina geweest waar Ilse stage loopt. Hier hebben we de kinderen geschminkt, wat vonden ze dat leuk!

Vrijdag ochtend zijn we naar de morning star school gaan kijken. Een schooltje net buiten Kisumu. Indrukkend om te zien hoe deze school gebouwd is.. De klaslokalen zijn van golfplaten en houten palen gemaakt.. Wat ook erg bizar is om te beseffen dat er hier 25/30 leerlingen in een klas zitten die is zo groot is als een kwart van een klaslokaal bij ons..
We werden ontvangen met liedjes en de kinderen hadden allemaal wat ingestudeerd om aan ons te laten zien. Dans, zang, toneelstukjes.. geweldig om te zien! Er werd ons ook gevraagd of we een boom wilden planten op deze school en je raad het niet, mijn boom heet Tessa. Ook hadden we schriften, ballen, springtouwen en lolly's mee genomen. De glimlachjes van de kinderen die staan in mijn hart!

Vrijdagavond was de heropening op de Rooftop. Dit is heel leuke zaak. De eigenaren zijn Nederlands waardoor je je er toch wat meer op gemakt voelt!

Afgelopen zaterdag heb ik de Mater Heart Run gerend. Yes I did it! De marathon zou eigenlijk om 8 uur starten. We waren netjes op tijd maar helaas kennen ze hier geen tijd en begon het pas om 9 uur. We hadden geluk dat het deze dag wat bewolkt was, hierdoor moet ik zeggen ging de run goed! Achteraf gezien wat jammer van de blaren..

Zondag niet zo heel veel gedaan, een rustdag was ook wel eens lekker!

De week weer goed begonnen op Joyland! De kinderen zijn om mij te zien, wat een goed gevoel geeft dat. Vandaag vroeg me iemand wat het eerste woord in het Swahili’s was dat ik heb geleerd. Toen moest ik hem toch echt vertellen dat moezoenkoe(zo spreek je het in elk geval uit) was en dat betekend wit/blank.

Ow en trouwens er is al 1 maand om, de tijd gaat stiekem toch behoorlijk snel! Vooral als ik me besef dat we over 3 weken in de Masai Mara zitten!

Jullie horen snel weer van mij!
Dikke kus vanuit Kisumu

  • 01 Oktober 2014 - 10:36

    Lilian:

    Hoi die Tessa, super leuk om te horen hoe je geniet en de kinderen genieten, mooir ervaring, blijf dat zien, lees graag je volgende verhaal, liefs Lilian

  • 02 Oktober 2014 - 16:59

    Marian:

    Hallo Tessa,
    Fijn om te lezen dat je 't zo naar je zin hebt. Probeer dit vast te houden. Zoek naar kleine, gebeurtenissen die je voldoening schenken en die mensen groot of klein, daar happy maken. Ben toch wel benieuwd wanneer dat voetballen gaat plaatsvinden. Horen er wel van.
    Geniet met volle teugen en neem op wat je op kunt nemen. Dit zijn ervaringen voor je leven !!
    Heel veel lieve groetjes uit Heel.
    Marian

  • 04 Oktober 2014 - 12:17

    Lia Dierx:

    Hoi Tessa,
    Wat een heerlijk verslag.
    Je enthousiasme spat er van , fijn hoor.
    Geniet van de gezichten van de kindjes, je doet het geweldig.
    Ik geniet van je verslagjes en kijk uit naar de volgende.
    Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo, Mijn naam is Tessa en ik zal voor 3 maanden stage gaan lopen in Kenia. Op dit profiel probeer ik zo veel mogelijk te schrijven over wat ik in Kenia doe.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 9955

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 29 November 2014

stage in Kenia

Landen bezocht: