voetballen?! Ook dat kan in Kenia! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu voetballen?! Ook dat kan in Kenia! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu

voetballen?! Ook dat kan in Kenia!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Oktober 2014 | Kenia, Kisumu

Oej het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven..

Even terug naar vorige week. Op stage is niet veel bijzonders gebeurd. Ik heb de kinderen geholpen bij het maken van sommetjes en het schrijven van letters. De radio doet goed zijn werk. De kinderen beginnen gelijk te lachen en dansen enthousiast mee.
In de middag ben ik verschillende dagen naar mama ngina geweest om daar activiteiten te doen met de kinderen. We hebben gevoetbald, balspelen gedaan en kronen geknutseld.

Afgelopen vrijdag zijn we 's middags naar de lutheran school gegaan. De school waar ik de eerste week stage heb gelopen. Ik voelde we er niet prettig maar ik moest vanzelf er toch nog naar toe om het goed af te sluiten en de mensen te bedanken.

Zaterdagavond zijn we uitgaansleven nog eens een keer proberen te gaan ervaren. We begonnen bij de singature, de plek waar het de vorige keer gezellig was. Helaas waren hier niet veel mensen. Toen we bij club samba voorbij reden stond daar een lang rij, nouw dan daar maar heen. We mochten gelijk naar binnen want ja wij zijn natuurlijk vrouwen én blank. Na 5 minuten binnen te zijn geweest, was ik blij dat ik weer buiten stond. Wat een hoop mensen waren daarbinnen. En ik wil niet weten waar ik allemaal handen heb gevoeld, bah! gelukkig lag de Singature maar een straat verder, dus maar weer terug.. Daar hebben we de rest van de avond het toch nog gezellig gehad!


Maandag had ik weer even een dipje. Voel me hier niet op mijn gemak en zit niet lekker in m'n vel. Heb het idee dat ik hier niet echt mezelf ben. Dit maakt mezelf gek, waardoor ik behoorlijk uitgeput raak.
Maandagavond kwam Xanne met het nieuws dat ze naar huis gaat. Ze voelt zich hier niet happy en heeft hier behoorlijk wat verschrikkelijke dingen meegemaakt. Ik ga mijn zusje missen( ja het klinkt raar, maar wij hebben ontzettend veel gemeen). Dit viel bij mij erg zwaar maar wat ben ik trots op haar!

Woensdag was de verjaardag van onze coach Helma, wij moesten natuurlijk gewoon naar stage. Maar om 's ochtendsvroeg voor haar te zingen, daar konden we nog wel tijd voor vrij maken. Op stage meegekeken bij de fysiotherapeut en wat oefeningen met de kinderen mogen doen. Erg interessant en leuk om te doen! 's avonds gaan borrelen voor Helma's verjaardag op de rooftop, na een mooie zonsondergang helaas naar binnen moet vluchten voor de regen en het onweer. Maar het was een gezellig feestje.

En dan heb ik nog iets heel leuks te vertellen!
Gister middag had ik een afspraak met iemand van Kisumu Youth Football Association. Dit is een organisatie die trainingen en competitie organiseert voor kinderen en jongeren. Tijdens het gesprek kreeg ik te horen dat ik met een damesteam mee kon gaan trainen. En wat bleek die training was vandaag! Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!
Het was zo fijn om weer eens een balletje te trappen. Hierin kan ik mezelf zijn en alles eruit gooien wat er in zit. Het waren leuke meiden en heel gaaf om daar mee te mogen trainen! Morgen is er weer een training, die sla ik natuurlijk niet over.

Morgen de laatste stagedag op Joyland. En dan zullen we zondag vertrekken naar de Masai Mara, op naar de wilde dieren! In de Masai Mara zullen we 3 nachten verblijven en ik kan jullie vertellen we slapen een resort. Als ik in het zwembad lig, dan zie ik de dieren lopen! Natuurlijk laat ik jullie weten hoe dat is geweest!

Zoals jullie zien heb ik verschillende ups en downs. Ik kijk uit naar de leuke dingen en het aftellen is toch stiekem begonnen. Het is een geweldig land maar ben ik ook weer blij als ik straks in het vertrouwde Grathem ben.

Dikke kus vanuit Kisumu!

  • 09 Oktober 2014 - 21:09

    Jan Grispen:


    Hallo Super-Ster, wat ben je weer een bofkont, lekker voetballen in Afrika. International !!!
    Doe maar goed je best en wie weet ................ ( nationaal team of zo ? )
    Iedereen heeft weleens een dipje. Wij ook, in nat, koeler en donker Limburg. Kijk vooruit naar de leuke dingen die je nog wilt meemaken of zien, de tijd vliegt en als je straks weer in ons kikkerland bent wil je mischien weer terug omdat er toch ook de nodige leuke dingen in Afrika zijn/waren.
    Hier gebeurt relatief weinig, dus je mist eigenlijk niks.
    Als ik het goed lees ben je goed bezig om de kids van alles te leren, je bent dus meer lerares als verzorgende.
    Kun je ook grapjes uithalen, begrijpen ze ook humoristische dingen, of zij 't van die saaie ?
    Gewoon eens wat proberen.
    Vroeger daagde we weleens iemand uit door te zeggen je krijgt 25 gulden ( ca. 10 Euro ) als ik je 2 eieren op je hoofd kapot mocht slaan. Er was altijd wel iemand in geldnood die toehapte.
    Wat doe je dan : je slaat maar 1 ei op zijn hoofd kapot. ( je hoeft natuurlijk niet te betalen, de afspraak was 2 eieren ) Ik hoop wel dat er kippen in de buurt zijn.
    Succes, en we horen of zien ( foto ) 't wel. Jan

  • 11 Oktober 2014 - 13:47

    Lia Dierx:

    Hoi Tessa,
    Fijn dat je er kunt voetballen, ik weet dat je dit leuk vind.
    Doe je best en je kunt al stiekem aftellen hahahah.
    Geniet van wat je ziet en meemaakt [ behalve in die vieze disco brrr ]
    Pas goed op jezelf,
    Groetjes Lia

  • 11 Oktober 2014 - 15:26

    Marian Grispen:

    Geweldig, diej kientjes bewaege oppe meziek. Waat ein ritme en waat höbbe ze plezeer. Kinne wae nog get van lieëre. Waat zeen ze sjnel bliej en content.
    En den eindelik dieëne voetbalwedstrijd gespeeltj. Super!!!
    Zoeë zuusse mér desse soms op anger plaatse völ mieér waardering höbs vuuër dinge diej biej ós hieël normaal zeen. Fijn desse iddere kieër opnoeë weer ein oe"tdaging vins of zeuks. Good bezig Tessa. Wacht vol sjpanning op dieén volgendje versjlaag.
    Hieél völ leef groetjes oeët Hael
    Marian

  • 14 Oktober 2014 - 13:00

    Carla:

    Hallo lieve meid een klein berichtje van je peettante . Zo te lezen beleef je van alles, leuke en minder leuke dingen. Hou je vast aan de goede dingen en het aftellen is zeker begonnen ook voor ons. Hier is alles okee , druk maar dat zal ook wel zo blijven, misschien als je weer terug bent kun je me weer eens aflossen. Heel veel liefs van jan en mij .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo, Mijn naam is Tessa en ik zal voor 3 maanden stage gaan lopen in Kenia. Op dit profiel probeer ik zo veel mogelijk te schrijven over wat ik in Kenia doe.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 29 November 2014

stage in Kenia

Landen bezocht: