Pas op, een gat in de weg.. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu Pas op, een gat in de weg.. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tessa Stevens - WaarBenJij.nu

Pas op, een gat in de weg..

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 September 2014 | Kenia, Kisumu

Hallo Allemaal,

Hier weer een update over het leven in Kenia.
Woensdag zijn we vertrokken van Nairobi naar Kisumu, de stad waar ik de komende 6 weken woon.
Het was een lange reis, met veel hobbel weggetjes. Doordat het de afgelopen dagen zo hard heeft geregend hier, zijn de wegen slechter geworden. Overal zitten gaten in de weg, af en toe denk je wel eens "oei als dat maar goed gaat" of "daar komen we echt niet overheen". Maar wees niet gerust, hier kan dat allemaal. Een weg afzetten dat kennen ze hier helaas niet. En mij zul je nooit meer horen klagen over een slecht fietspad ;)
Onderweg naar Kisumu hebben we een stop gemaakt, bij het Lake Naivasha meer. Daar hebben we een boottocht gemaakt, hier waren o.a nijlpaarden, zebra's, zee-arend, flamingo's, pelikanen en nog meer prachtige vogels te zien.
Toen we s'avonds aankomen bij het appartement, was het helaas al donker (Hier in Kenia is het rond 6 uur/half 7 al donker), dus hebben we helaas niet zoveel van de stad kunnen zien.

Donderdag hebben we kennis gemaakt met Mellicent of zoals het zelf zegt "black mama", zij is onze Keniaanse coach. We hebben met haar de stad verkent. Eerst een telefoonkaart gekocht, ik kan nu ook overal whatsappen trouwens! Na de lunch zijn we de marktjes gaan verkennen. Op dat moment heb je pas het besef dat je volgens de bevolking hier "anders" bent. De mensen kijken je aan, roepen naar je of willen je een hand geven. Kinderen die naar je toe komen omdat ze nog een blank iemand hebben gezien, sommige willen je een hand geven, andere beginnen te huilen. Zo bizar..
s'Avonds hebben we voor de eerste gekookt. De verse groenten en het verse fruit is hier zo lekker! Trouwens hier kun je voor dezelfde prijs dat je eten koopt ook gaan uiteten. Daarna geprobeerd het uitgaansleven in Kenia te verkennen, maar helaas op donderdagavond is hier niet veel te doen.

Vrijdag was de spannendste dag, het verkennen van de stageplekken. Mijn stageplaatsen was als laatste aan de beurt; de Lutheran school. Het is een school voor gehandicapten kinderen. Ik werd vriendelijke ontvangen en rond geleid. Wauw, wat een indrukken maar wat heb ik er zin in! Morgen gaat het van start.
s'Avonds zijn we opnieuw opstap gegaan, er was wel wat te doen maar je kunt de discotheken hier meer vergelijken met een cafe. Iedereen zit aan een tafel en maar enkele mensen dansen..

Zaterdag was de rustdag, we hebben aan het zwembad gelegen en ik was met Xanne naar de markt gegaan om groente te halen voor het avondeten.
Vandaag gaan we naar een dansvoorstelling kijken door weeskinderen.
Ik ben benieuwd!

Morgen begint de eerste stagedag, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. Het zal wel schokkend maar ook erg interessant zijn. Ik laat het jullie nog weten!


Ik wilde het verslag niet te lang maken, oeps.. dat is niet helemaal gelukt.

xxx
Groetjes en een dikke kus uit Kisumu!

  • 07 September 2014 - 09:06

    Marian Grispen-Mans:

    Hallo Tessa,
    Wauw, wat een indrukken allemaal. Je zult wel aan vakantie toe zijn na al die nieuwe ervaringen (mérjéh doeë bös jónk enne..) Geweldig om je reisverslag te lezen. Wens je ontzettend veel plezier op je stageplek maar dat is je wel toevertrouwd. Jan en ik gaan vanavond eventjes de "Nuuj Helden" bewonderen op de kermis in Heel. Nogmaals, maak plezier, zet 'm op!! Kijk weer uit naar een nieuw verslag van je.
    Veel lieve groetjes uit Heel en tot "schrijfs".
    Marian


  • 08 September 2014 - 19:27

    Lia Dierx:

    Ha Tessa ,
    Wat een indrukken.
    Veel succes met je eerste stage dag, gaat zeker lukken.
    Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo, Mijn naam is Tessa en ik zal voor 3 maanden stage gaan lopen in Kenia. Op dit profiel probeer ik zo veel mogelijk te schrijven over wat ik in Kenia doe.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 9964

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 29 November 2014

stage in Kenia

Landen bezocht: